| | Tramvaiele Tatra | |
| | Autor | Mesaj |
---|
cristi21 Membru incepator.
Numarul mesajelor : 69 Lei : 15564 Localizare : Botosani - : Cetatean
| Subiect: Tramvaiele Tatra Lun Iul 06 2009, 06:36 | |
| Diferentele sunt: T4-R au cuplele simple, care realizeaza legatura mecanica intre vagoane. Cea electrica se face separat prin niste mufe dispuse mai sus, sub parbriz (in fata) sau sub luneta (in spate). Apoi T4-R au gemuletul de deasupra parbrizului, in fata sus, de forma patrata,pe cand la T4-D, este de forma dreptunghiulara. Revenind la cupla, cuplele de la T4-D au conexiunile electrice montate deasupra ghearei de cuplare mecanica. Practic se realizeaza prin aceeasi cupla atat legatura mecanica cat si electrica intre vagoane. Iar ca denumire, ultima litera este indicativul tarii pentru care au fost fabricate De exemplu. pentru Germania: T-4D Pentru Iugoslavia: T4-YU Pentru Rusia( fosta URSS) T4-SU | |
| | | cristi21 Membru incepator.
Numarul mesajelor : 69 Lei : 15564 Localizare : Botosani - : Cetatean
| Subiect: Re: Tramvaiele Tatra Lun Iul 06 2009, 06:36 | |
| Se pare ca "T"-ul provine de la "tramvaj" in ceha, respectiv "Triebwagen". Explicatia corecta pentru denumirea vagoanelor Tatra T3, T4, etc. este: Triebwagen der 3. (4., etc.) Entwicklungsreihe, etc. (deci vagon motor din generatia a n-a, n=..., 3, 4, ...). Deci cifra nu se refera la numarul de axe, ci la generatie (era si logic, de altfel, pentru ca T3 nu are 3 osii ).cu indicativul de tara legat de restul modelului. La denumirea vagoanelor T4D au mai fost adaugate diverse sufixe, in functie de modificarile care le-au fost aduse (de ex. in Halle exista modelul T4D-C, "C"-ul venind de la Chopper). Exista si modelul care a primit prefixul "Z" - ZT4D (vezi Dresda) - a carui denumire vine de la Zweirichtungstriebwagen (vagon motor cu 2 directii). Aceleasi principii sunt valabile si la remorci (ex.: B4D - "B" vine de la Beiwagen). http://www.strassenbahnen-online.de/tatra/ Alternativa: http://www.tatrabahn.de/index.php?n=3 si http://www.tatrabahn.de/index.php?n=4. De fapt, tot site-ul http://www.tatrabahn.de merita vizitat. | |
| | | Dozzer_X Administrator
Numarul mesajelor : 327 Lei : 15662 Localizare : Ploiesti; Bucuresti
| Subiect: Re: Tramvaiele Tatra Lun Iul 06 2009, 06:37 | |
| T'urile (T1-T7) au toate 4 osii=2 boghiuri. T1..T4 au avut doar aceste denumiri + subtipuri pentru diferite tari ex: T4D, T4R, T3YU &c. De la T5 incolo incep cu subtipuri mai complexe, legate de detalii tehnice, ex. T5B6 sau T6A5. In general nu sunt diferente de la o tara la alta, asa ca nu au mai pus initiale de tara la ele. Detalii aici K1..K5 (fara K3 si K4, or fi existat ??) sunt vagoanele articulate derivate din T1..T4. KT4, KT6 si KT8 sunt vagoanele articulate "patratoase", unde cifra da numarul de osii. Detalii despre Tatra: http://tatrabahn.de | |
| | | Dozzer_X Administrator
Numarul mesajelor : 327 Lei : 15662 Localizare : Ploiesti; Bucuresti
| Subiect: Re: Tramvaiele Tatra Lun Iul 06 2009, 06:38 | |
| Tatra T4* pot merge si trei in tandem. Am vizionat site-ul sugerat de cristi21. Si am vazut 3 legate unul de altul si toate 3 cu pantograful pe reteaua de contact!!! Deci si T4R ar putea. Pacat insa ca la astea de aici nu s-a adus si remorca totusi.. Am vazut un tren de T4D cu toate 3 pantografele pe retea!! Nu stiu daca asta era. Are si vagonul 3 pantograful pe retea.
Ultima editare efectuata de catre Ciprian in Dum Sept 06 2009, 02:18, editata de 1 ori | |
| | | cristi21 Membru incepator.
Numarul mesajelor : 69 Lei : 15564 Localizare : Botosani - : Cetatean
| Subiect: Re: Tramvaiele Tatra Lun Iul 06 2009, 06:39 | |
| Unde ai vazut 3 cu pantograful ridicat ? Nu stiu de ce, dar am observat ca la toate tipurile, Tatre si vagoane poloneze 105N, al 3'lea vagon are pantograful coborat. La nemti erau mai mult 2 motor+remorca, iar la rusi erau si 3 motor, dar al 3'lea avea pantograful coborat. Am vazut o singura data la Iasi, acum aproape 20 ani, un tren de tramvaie ciudat. Vagoanele 255+267+266. Doar vagonul 267 (din mijloc) avea pantograful ridicat. De fapt 255+267 erau cuplate permanent, dar vagonul 255 avusese o defectiune la pantograf si il tragea si pe 266 care avea si el aceeasi problema, sau poate se ducea la depou si i-a fost lene vatmanului sa-l mai conduca. Nu stiu daca trenul era condus din al 2'lea vagon, iar in primul era un vatman care facea semne, in clasicul stil din Iasi. Asta ar explica poate ca unul din vatmani era al lui 266. Poate RaduB are detalii despre asta. E posibil, dar cred totusi ca e o chestiune de contact sau ceva cu macazurile, al 3'lea ar putea influenta negativ macazurile, nu ma pricep. Poate era coborat putin, adica suficient cat sa nu aiba contact. | |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tramvaiele Tatra | |
| |
| | | | Tramvaiele Tatra | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |