TRANSLANDIA
Bine ati venit in forumul TRANSLANDIA!
Va puteti CONECTA sau INREGISTRA.
Va multumim ca ati ales TRANSLANDIA!
TRANSLANDIA
Bine ati venit in forumul TRANSLANDIA!
Va puteti CONECTA sau INREGISTRA.
Va multumim ca ati ales TRANSLANDIA!
TRANSLANDIA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

TRANSLANDIA

Forumul Partenerilor Transportului in Comun Din Romania !
 
AcasaAcasa  Ultimele imaginiUltimele imagini  CăutareCăutare  ÎnregistrareÎnregistrare  ConectareConectare  
Forumul "Translandia" este in conservare - postarile nu mai sunt posibile - se va reactiva dupa Ianuarie 2011 |

 

 Traseele de tramvai in toamna lui 1992

In jos 
AutorMesaj
Cristi
Membru activ.
Membru activ.
Cristi


Numarul mesajelor : 108
Lei : 15564
Localizare Localizare : Ploiesti
- : Cetatean

Traseele de tramvai in toamna lui 1992 Empty
MesajSubiect: Traseele de tramvai in toamna lui 1992   Traseele de tramvai in toamna lui 1992 Icon_minitimeSam Sept 05 2009, 08:41

1 - neschimbat
2 - Cartierul 16 Februarie - Depoul Alexandria; a fost suspendat acum cativa ani
3 - Vasile Parvan (cap 20/35) - Piata Presei; la intersectia 1 Mai - Averescu facea dreapta pe un macaz care nu mai exista acum; frecventa foarte slaba
4 - nu exista; se va infiinta doar peste cativa ani
5 - era doar ramura spre Baneasa a traseului actual; intorcea pe o bucla care nu mai exista azi, undeva langa Sf. Gheorghe (dar NU in bucla de la Sf. Gheorghe)
7 - CFR Progresu - Sura Mare
8 - Zetarilor - Depoul Militari via Ghencea; acum nu se mai poate datorita inexistentei macazului la intersectia Timisoara cu Brasov
9 - IMGB - Gara Basarab; folosea o bucata de linie ce s-a desfiintat candva in a doua jumatate a anilor 90: de la metrou Depou IMGB de-a lungul sos. Berceni pana la intersectia cu Ion Iriceanu unde facea dreapta si intalnea linia de la Romprim; frecventa scazuta comparativ cu 'colegul de cap de linie' 12
11 - Cartierul 16 Februarie - Romprim
12 - neschimbat
14 - neschimbat
15 - diferea mult fata de traseul actual. Pleca de la Depoul Alexandria, facea dreapta la Trafic Greu (acum macazul nu mai exista), continua inainte pe str. C-tin Istrati (nici acest macaz nu mai exista), iesea la restaurantul Budapesta, pasajul Marasesti si mergea pana la RATB Titan
16 - era doar ramura spre Pipera a traseului actual; intorcea ca si 5 pe o bucla actualmente desfiintata undeva langa Sf. Gheorghe
17 - neschimbat (nu mai tin minte daca in sud intorcea la Sura Mare sau la CFR Progresu; parca ultima e varianta corecta)
18 - un traseu ciudat: avea capatul intr-o bucla la Pta Rahova ce acum nu mai exista; mergea pe sos. Alexandriei, dreapta la Trafic Greu, apoi Sura Mare si capatul la CFR Progresu
19 - Sura Mare - RATB Titan via liceul Sincai; pe atunci nu exista nici linia din fata Mall-ului nici varianta pe bd. 1 Decembrie
20 - neschimbat
21 - neschimbat
23 - de la Zetarilor mergea ca si 8-ul pana la intersectia cu Cal. Rahovei apoi inainte pe linia lui 32 pana la str. 11 Iunie (o statie inainte de Pta. Unirii) unde facea dreapta, trecea pe la Budapesta, pasaj Marasesti, Dristor si intorcea la Faur Poarta 4
24 - intorcea in bucla de la General Berthelot; din ea au mai ramas cateva portiuni de sina
27 - o linie naveta ce mergea de la RATB Titan pana la Dristor, unde facea dreapta pe linia lui 34 si se intorcea prin linia de un singur sens pe Str. Dristorului (linia mai exista si azi dar nu e folosita in mod curent)
28 - Granitul - Fabrica de Cabluri Electrice (parca); va mai rezista doar cativa ani
29 - CFR Progresul - Jilava; la fel ca si 28 va mai rezista doar vreo cativa ani, pana prin 95-96
30 - pleca de la RATB Alexandria si dubla pe 32 pana cu o statie inainte de capat (11 Iunie) unde facea dreapta si mergea impreuna cu 23 pe la Budapesta, Marasesti si intorcea pe Str. Dristorului impreuna cu 27, 46 si 50
32 - neschimbat
33 - ramura de est a actualului 5; intorcea la Sf. Gheorghe si Granitul; la fel ca si 14 doar ca o lua pe la Iancului
34 - neschimbat
35 - neschimbat
36 - neschimbat
37 - RATB Alexandria - Vasile Parvan via Grozavesti - Gara de Nord; venea destul de rar
39 - Zetarilor - Sura Mare prin soseaua Progresu; singura linie ce pleca spre est de la Zetarilor (23 pleca spre nord ca si 8-ul)
40 - ramura de est a actualului 16; intorcea ca si azi la Sf. Gheorghe si mergea pana la Republica; linia pe bd. 1 Decembrie 1918 nu exista atunci
41 - neschimbat
42 - avea traseu comun cu 41 de la Piatra Presei pana la Bd. Timisoara; aici facea dreapta si mergea comun cu 8 si 35 pana la Urbis (cateva statii inainte de Depoul Militari) unde avea un capat doar pentru el
43 - o combinatie ciudata de 14 si 33; pleca de la Granitul, mergea la dus ca 33-ul pana la intersectia de la Traian si se intorcea ca 14-le; un fel de linie fantoma, circula rar.
44 - neschimbat
45 - Mezes - General Berthlot
46 - nu avea ABSOLUT nici o legatura cu actualul 46. Pleca de la IMGB (comun cu linia 9), la pta. Sudului facea dreapta ca 34 si intorcea pe str. Dristorului comun cu 27, 30 si 50
47, 48 - doua linii asemanatoare. Plecau impreuna de la CET Vest, mergeau pana la intersectia Brasov cu Timisoara unde se desparteau: una o lua inainte si facea bucla Razoare - cal. 13 Septembrie - Ghencea iar cealalta facea aceeasi bucla in sens invers. Frecventa era catastrofala pe ambele linii.
50 - o linie ajutatoare pentru 23; pleca de la Faur Poarta 4 si intorcea pe str. Dristorului
52 - mergea de la Baicului (gara de Est) la Gara de Nord (sau G-ral Berthelot? nu mai stiu)

Cateva curiozitati legate de reteaua de atunci:
- segmentul de retea pe Calea Rahovei intre Ferentari si Trafic Greu (o statie) era cel mai aglomerat din retea cu 8 linii: 2, 8, 15, 18, 23, 30, 32, 37
- reteaua pe bd. 1 Decembrie nu exista inca - nici segmentul de la actuala linie a lui 16 pana la Faur Poarta 4 si nici segmentul ce iese in bd. Pallady; exista doar portiunea de o statie folosita si astazi de linia 23 (atunci era si linia 50)
- inca exista linia spre IMGB, folosita de 9 si 46
- liniile preorasenesti 28 si 29
- la G-ral Berthelot intorceau inca 24, 45 (si parca 52)
- bucla de intoarcere de pe str. Dristorului cu 23, 27, 46 si 50

In ceea ce priveste parcul Rathgeber-urile si Duewag-urile nu venisera inca asa ca existau doar trei tipuri: VxA, Tatra si EP. Liniile erau impartite asa:

Tatra: 3, 8, 35, 42, 47, 48
EP: 5, 16, 20, 24, 44, 45, 52
VxA: 1, 2, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 21, 23, 27, 28, 29, 30, 32, 33, 34, 36, 37, 39, 40, 41, 43, 46, 50
Sus In jos
 
Traseele de tramvai in toamna lui 1992
Sus 
Pagina 1 din 1
 Subiecte similare
-
» Traseele de troleibuz in toamna lui 1992
» Proiect de tramvai pe pneuri in Constanta
» Reabiltarea liniilor de tramvai din Tatarasi
» Italia, Padova : Tramvai translohr (pe pneuri)
» Traseele din Ploiesti

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
TRANSLANDIA :: Transportul in Bucuresti :: Istoricul Transportului Bucurestean-
Mergi direct la:  

Parteneri: Felicitari - Roportal
Copyright ©2010 Dozzer_X - Toate drepturile rezervate
creează un forum | ©phpBB | Forum gratuit de suport | Semnaleaza un abuz | Discuții recente